Wie in China geld met wijn wil verdienen doet er slim aan daar etiketten met een Chinese uitstraling op te plakken. Zo blijkt dat wijnen met een drakenschip op het label daar zeer gevraagd zijn. Franse premiers grands crus classés zijn daar al bijna niet meer tegen begrijpelijke prijzen te koop. En nu zitten ook de lager gerangschikten in de lift. Daar zorgen handelaren voor, die die wijnen steeds nadrukkelijker in beeld brengen als een kwalitatieve keuze tegen een redelijke prijs. Maar die is intussen ook al weer verdubbeld als gevolg van de opgewekte vraag. Dat geldt bijvoorbeeld voor de ‘super seconds’, de tweede wijnen van vooraanstaande châteaux uit de Bordelais. Maar ook wijnen als die van Beychevelle, die al zo’n drakenetiket heeft, en Lynch Bages lopen in China buiten verwachting. Verder is in beeld: Cos d’ Estournel. Zelfs voor de (mindere) jaargang 2007 worden exceptionele prijzen gevraagd. Een andere succesvolle verkoopmethode in China is intensief contact met eindverbruikers, waardoor het imago van het leverende château snel kan worden versterkt.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten