woensdag 19 januari 2011

Zeldzame wijn ontdekt in restaurant

Zeldzame wijn ontdektIn een van de beste restaurants van de Verenigde Staten, Bern’s Steakhouse in Tampa (Florida), heeft sommelier Eric Renaud een bijzondere ontdekking gedaan. In de wijnkelder van het restaurant, waar bijna 500.000 flessen zijn opgeslagen, vond hij een zeer zeldzame fles Chateau Latour uit 1947.

“Ik zag deze fles op zijn kant liggen, op de verkeerde manier opgeborgen met een paar flessen ervoor. Dus ik haalde die flessen uit de weg, rolde de fles om en ik keek ernaar en ik dacht: ‘Oh mijn God’,” aldus Renaud. “Ik denk niet dat er iemand in deze business is die niet opgewonden zou raken over een wijn als deze.”

De zeldzame Bordeaux zal volgende maand worden opgenomen op de nieuwe wijnkaart van Bern’s. De vraagprijs is 30.000 dollar. Dit is een recordprijs voor alles wat ooit verkocht is in het restaurant. Volgens Renaud is het een eerlijke prijs omdat de fles op een veiling nog veel meer zou kunnen opleveren. Renaud vermoedt dat de fles in de jaren ‘60 is gekocht door Bern Laxer, de grondlegger van het restaurant.

Sinds de ontdekking heeft het restaurant diverse aanvragen van mensen ontvangen om de fles te reserveren, maar hij zal worden verkocht aan de eerste geïnteresseerde klant die komt zodra de Latour op de wijnkaart staat. De wijn moet wel in het restaurant opgedronken worden, want Bern’s heeft geen vergunning voor de verkoop van alcoholische dranken om mee te nemen. Als blijkt dat de wijn niet meer te drinken is, hoeft er niet voor betaald te worden.

Bron: Wannahaves.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten