dinsdag 23 november 2010

’t Kan verkeren in de wijn

"altVandaag en morgen worden de nieuwe wijnalmanakken 2O11 verstuurd. Daaraan voorafgaand is er een publiciteits-videootje gemaakt, dat enigszins verbaast. Zolang ik wijnschrijver Cuno van ’t Hof ken, heeft hij nadrukkelijk de stropdas afgezworen. Als ik hem bij een wijnevenement tegenkwam trok hij vriendschappelijk aan de mijne en zei dan: ‘Af dat ding. Dat staat veel jonger’. Zal wel, dacht ik dan. En als het erg warm was, volgde ik het advies ook op. Maar Cuno is inmiddels in welvaart gestegen. En geloof het of niet, maar ik zie overal om me heen dat de stropdas in die kringen weer veld wint. Zo kon het geschieden dat Cuno zich bij de presentatie van twee almanakken letterlijk in het pak liet doen en voor de stropdas liet strikken. Wees op de volgende video getuige van zijn wonderbaarlijke bekering, die trouwens ook op de ge-almanak-te wijnen zelf betrekking heeft. Enkele jaren terug bracht Cuno wijnland de boodschap: onder de 5 euro krijg je alleen maar spoelbakwijnen in je glas. Maar toen hem het auteurschap van de almanakken werd aangeboden dacht hij daar ineens anders over. En met hem een groep ‘ondersteuners’ die allemaal voor hetzelfde wijnblad werken. De enige die er van die wijnclub niet in gelooft is onze enige nationale 'wijnheld', de man die ML achter z’n naam heeft gezet. Die heeft de almanakken altijd maar promotie voor supers en andere grutters gevonden. De eerste super, PLUS geheten, heeft alle wijnen die Cuno met een ster bedeelde al uitdrukkelijk geadverteerd. Zo werkt dat in ons land.


Klik hier of op de foto voor de video.

1 opmerking:

  1. Leuk filmpje, al ben ik van mening dat het toch niet zo'n oprecht en onafhankelijk advies is dan dat ze het doen voorkomen.

    BeantwoordenVerwijderen