ProWein 2011: De internationale vakwereld bereidt zich voor op het topevenement voor de branche.
Alles wijst op een groot succes. Als we kijken naar het aantal bedrijven dat zich heeft aangemeld voor ProWein, dé ontmoetingsplaats voor de internationale branche van wijn en gedistilleerd van 27 tot en met 29 maart 2011, kan er geen twijfel over bestaan: op de internationale beursagenda mag ProWein niet ontbreken. Ook EuroCave zal haar nieuwe assortiment tonen. EuroCave website: Klik
Onder het motto “To Another Great Year” komen in Düsseldorf ruim 3.500 leveranciers bij elkaar – een nieuw record. Op geen enkele andere beurs vinden handel en gastronomie zo'n uitgebreid, internationaal en actueel overzicht van wijnen en gedistilleerd.
Alle belangrijke producerende landen zijn vertegenwoordigd. Uit Duitsland komen de meeste exposanten (bijna 800), gevolgd door Italië, Frankrijk, Oostenrijk, Spanje en Portugal. Er zijn leveranciers uit circa vijftig landen, waaronder diverse bedrijven uit de zogenaamde nieuwe wereld, zoals Australië, Chili, Californië, Nieuw-Zeeland en Uruguay. Voor de eerste keer is Japan van de partij. Ook uit Oost-Europa is een representatieve afvaardiging aanwezig van circa honderd exposanten uit Bulgarije, Estland, Georgia, Kroatië, Moldavië, Montenegro, Roemenië en Slovenië.
Er worden meer dan 36.000 internationale bezoekers verwacht. Zij kunnen als altijd rekenen op een overzichtelijke indeling waardoor iedereen gemakkelijk zijn weg vindt. Het grote aanbod aan wijnen en mousserende wijnen is ingedeeld naar herkomstland, gedistilleerd is samengebracht in hal 7a. Een hoogtepunt van ProWein is ook dit jaar weer de centrale proeverij met meer dan duizend wijnen. Ze staat deze keer in het teken van “Trends Experiences: traditioneel versus modern” of “Hoe vinologie wijnstijlen bepaalt”.
Behalve gerenommeerde klassiekers als whisky, wodka, gin of calvados brengen de leveranciers ook talrijke bijzondere specialiteiten van regionale distilleerderijen mee. Het aanbod aan gedistilleerd op ProWein bestaat uit diverse nieuwe sterke dranken. Bij ruim driehonderd internationale exposanten kunnen de bezoekers waardevolle ideeën en inspiratie opdoen voor hun assortiment.
Veelzijdig, innovatief en inspirerend – het evenementenprogramma van ProWein 2011 belooft wederom een genot voor de zintuigen te worden. Zo neemt het Duitse Wijninstituut DWI zijn “Pinot Trio” mee naar een lezing over de verschillen tussen Weiss-, Grau- en Spätburgunders. Onder de naam “Down2Earth” bieden diverse gerenommeerde exposanten uit vijf productiegebieden van de zogenaamde nieuwe wereld, namelijk Argentinië, Californië, Chili, Nieuw-Zeeland en Zuid-Afrika, ook dit jaar weer eersteklas workshops aan. De presentatie van het “California Wine Institute” is op ProWein inmiddels niet meer weg te denken. In 2010 kwam hier voor het eerst ook een groep uit New York bij. Dit jaar wordt het Amerikaanse programma aangevuld met gezamenlijke stands uit de staten Washington en Oregon. En terwijl Israël onder het motto “Mooie structuur, kruidige aroma's” zijn grote wijnen presenteert, nodigt chocolatière Sabine Pauly iedereen uit voor “Gepassioneerde verleidingen” van chocolade en uitgelezen Vallendar-brandewijnen. Het genootschap van elzaswijnen, CIVA, organiseert met “Wijn en specerijen” een proeverij met crémants en fingerfood, en “East meets West” is de titel van een spannende proeverij met Japanse sake en kaas.
Meer informatie over ProWein 2011 vindt u op www.prowein.de. In de databank met gegevens over exposanten staat onder “Firmen & Produkte” een aantal zoekfuncties waarmee vakbezoekers zich gemakkelijk kunnen oriënteren en zich goed op de beurs kunnen voorbereiden. Daarnaast profiteren vakbezoekers van de voordelen van het nieuwe bezoekerssysteem van de Messe Düsseldorf. Na registratie worden de tickets online toegestuurd. Hiermee heeft de bezoeker direct toegang tot de beurs, want bij het tonen van het eTicket bij de draaikruizen wordt meteen een badge gemaakt, het persoonlijke toegangskaartje.
Bron
Geen opmerkingen:
Een reactie posten